Ik citeer letterlijk de woorden van Caroline: “Maaaaf!

Het begon allemaal op vrijdag acht maart. Rond de middag kreeg ik telefoon van mijn vriendin. Ikzelf was aan het werken in onze nieuwbouwwoning toen de telefoon ging. Ik nam ietwat verwonderd op, daar het nog te vroeg was om al te gaan aperitieven of het weekend aan te vatten. Ik hoorde mijn vriendin vol enthousiasme ratelen over een prijs en een gewonnen weekend. Ik kon niet meteen een beeld schetsen van de situatie, enkel dat ze uitzonderlijk blij was. Ze had dus meegedaan aan een wedstrijd op radiozender VBRO – deze zender stond op voor zijn goede muziek om het weekend alvast feestelijk in te zetten – en ze had nog gewonnen ook! De prijs was een overnachting in Hotel Beveren inclusief ontbijt. Als we ’s avonds de mail met de bevestiging lazen werden we nog overvallen met een extraatje! Ik citeer letterlijk de woorden van Caroline: “Maaaaf! Het is niet alleen een overnachting + ontbijt, maar we hebben er ook nog een lunch in de Jules Verne erbij gekregen. Zotjes he!” Dankzij deze leuke verrassing, keken we enorm naar ons weekend uit.

Op zaterdagavond, toen we aankwamen op de kamer – die er prachtig uitzag – lagen er op het bed enkele gadgets verspreid. De snoepjes werden met veel smaak verorberd vergezeld van een goed glaasje wijn. De winkelzak met jetons en kortingsbonnen werd wijselijk opzij gelegd voor de volgende dag.

Die volgende dag kwam er sneller dan gedacht. Na een uitstekende nachtrust in het immens grote bed maakten we ons klaar voor het ontbijt. Dat ging door in het restaurant Nest van het hotel. ER wachtte ons helemaal geen standaardontbijt maar wel een uitgebreid ontbijtbuffet. Van kleine tot grote pistolets, croissants of vers gebakken brood, allerhande diverse charcuterie tot versgebakken eitjes en pannenkoekjes. Kortom alles wat je maar bij een ontbijt zou kunnen wensen. Dit aangevuld met een glaasje cava voor de vriendin en een lekker cappuccino voor mezelf genoten we met volle teugen van deze lekkernijen.

Na het geslaagde ontbijt namen we onze gemeenschappelijke koffer en verlieten het hotel richting de winkelstraten van Beveren. Toen we aankwamen op de Markt om onze shoppingnamiddag aan te vangen werden we getrakteerd op een hippe modeshow. Meteen werd een selectie gemaakt van winkels die we zeker moesten bezoeken. Als kers op de taart konden we onze jetons die we gisteren kregen wij aankomst op onze kamer, inruilen voor een glaasje cava. Echt genieten in dat eerste lentezonnetje! Vele kilometers en pashokjes later komen we een hippe foodtruck tegen waar we mogen proeven van een stukje artisanale pizza, hmmm een heerlijk tussendoortje.

Als we iets verder wat muziek horen besluiten we om nader te gaan kijken. Een live muziekoptreden zorgt dat jong en oud zich vermaken in de Warande, tot aan dansen toe. Met deze leuke afsluiter besluiten we onze shopping dag af te ronden en te gaan genieten van ons etentje in taverne Jules Verne. Hier werd ons weekend bekroond met een hoogstaand culinair driegangenmenu, waar we enorm van genoten hebben.
Een perfecte afsluiter van dit prachtige weekend, met dank aan VBRO!